فورد بعد از ۷۰ سال، مقر اصلی جهانی و معروفش، «خونه شیشهای» رو خراب میکنه

تقریباً ۷۰ سالی میشد که مقر اصلی جهانی شرکت فورد موتور تو دیربورن میشیگان، تو ساختمونی بود که بهش میگفتن «خونه شیشهای». حالا قراره اون ساختمون خراب بشه، چون یه پردیس جدید به اسم «مرکز جهانی هنری فورد دوم» داره راه میفته، اونم باز تو همین دیربورن. این پردیس جدید نه تنها دو برابر آدم
تقریباً ۷۰ سالی میشد که مقر اصلی جهانی شرکت فورد موتور تو دیربورن میشیگان، تو ساختمونی بود که بهش میگفتن «خونه شیشهای». حالا قراره اون ساختمون خراب بشه، چون یه پردیس جدید به اسم «مرکز جهانی هنری فورد دوم» داره راه میفته، اونم باز تو همین دیربورن. این پردیس جدید نه تنها دو برابر آدم توش جا میشه، بلکه با یه طراحی مدرن ساخته شده تا کار ساخت و توسعه فوردهای آینده راحتتر بشه.
خونه شیشهای که سال ۱۹۵۶ ساخته شد، ۹۵۰ هزار فوت مربع مساحت داشت (که ۷۰ هزار فوتش فقط لابی بود) و ۱۲ طبقه بود و این ساختمون میتونست ۲۰۰۰ تا کارمند رو تو ایستگاههای کاری جداگونه و اتاقهای کنفرانس متعددش جا بده. با اینکه یه باغ گیاهشناسی داشت و از پنلهای خورشیدی به عنوان یه جور حرکت محیط زیستی استفاده میکرد، ولی از وقتی ساخته شد خیلی چیزا عوض شده و تنها راه برای مدرنسازیای که فورد دنبالش بود این بود که همه چیز رو از اول شروع کنه. با اینکه ساختمون معروفیه، ولی خونه شیشهای ۱۸ ماه بعد از اینکه آخرین تیمهای فورد ازش برن، خراب میشه. فورد قراره با شهرداری دیربورن روی برنامههایی برای زمینش کار کنه که احتمالاً شامل فضای باز و پارک میشه.
ساختمون جدید مقر جهانی فورد (همینی که عکسش بالاست) فقط چهار طبقه داره، ولی مساحتش یه عدد غولپیکر ۲.۱ میلیون فوت مربعه. اینجا تا ۴۰۰۰ نفر توی استودیوها، گاراژها و کارگاههای ساخت جدید جا میشن، اونم تو ساختمونی که طوری طراحی شده که مصرف انرژیش صفر باشه. راهکارهای جدید برای صرفهجویی تو آب و کم کردن زباله شامل یه نیروگاه مرکزی جدیده که آب گرم و بخار رو تأمین میکنه و تازه فاصلهاش تا محل کار ۱۴,۰۰۰ تا کارمند بخشهای تحقیق و مهندسی و تستهای پیست فورد، پیادهرویه. این پردیس جدید تقریباً آمادهست و کل ساخت و سازش تا سال ۲۰۲۷ تموم میشه، در حالی که مقر جهانی جدید تو ماه نوامبر افتتاح میشه.
از نظر قیافه، این ساختمون مدرن هم به همون اندازه قبلیه «خونه شیشهای» حساب میشه و میگن که طراحی مدرنش به استراتژی «فورد پلاس» ربط داره. اگه همهچی طبق برنامه پیش بره، اینجا جاییه که نسل بعدی ماشینهای فورد برای ۷۰ سال آینده—و شاید هم بیشتر—برنامهریزی، طراحی و ساخته میشن.
ارسال نظر شما
مجموع نظرات : 0 در انتظار بررسی : 0 انتشار یافته : ۰